Vanliga frågor


Var är mitt paket?

När du beställer hos oss får du alltid ett bekräftelse-mail när vi skickar ut dina varor. I detta mail finns en länk och genom att klicka på länken kan du spåra ditt paket. Spårningen aktiveras först när speditören registrerat försändelsen, därför kan det hända att länken inte fungerar precis när bekräftelse-mailet skickas ut. Om du spårar ditt paket och ser att det finns hos ditt ombud, behöver du ej invänta en avi via post/SMS, utan du kan med hjälp av ditt kollinummer som står i spårningslänken, och legitimation, hämta ut ditt paket! Tyvärr är det inte möjligt att i efterhand ändra leveransadress på en order.

Kan jag följa mitt paket?

När du beställer hos oss får du alltid ett bekräftelse-mail när vi skickar ut dina varor. I detta mail finns en länk och genom att klicka på länken kan du spåra ditt paket. Spårningen aktiveras först när speditören registrerat försändelsen, därför kan det hända att länken inte fungerar precis när bekräftelse-mailet skickas ut. Om du spårar ditt paket och ser att det finns hos ditt ombud, behöver du ej invänta en avi via post/SMS, utan du kan med hjälp av ditt kollinummer som står i spårningslänken, och legitimation, hämta ut ditt paket! Tyvärr är det inte möjligt att i efterhand ändra leveransadress på en order.

Jag har inte kvar min returfraktsedel, hur gör jag?

Om ni ska returnera en produkt men inte har fått med din returfraktsedel i er order så kan ni kontakta oss via mail på info@nolbox.se så hjälper vi er med en ny returfraktsedel. Se bara till att ha ert ordernummer med i mailet så vi snabbt kan skapa en ny fraktsedel för er order.

Jag ska returnera och har valt faktura, hur gör jag?

Ska du returnera en eller flera produkter och du har valt Klarna-faktura som betalningsmetod så rekommenderar vi något av följande. 
Antingen så betalar du för produkterna och väntar på en återbetalning från oss eller så loggar du in i Klarnas app eller hemsida och anger er order som returnerad, då pausas fakturan tills vi har justerat ordern.
Vi kan ha upp till 14 dagars hanteringstid på våra returer så för att undvika ytterligare avgifter såsom påminnelser och liknande så kan ni välja ett utav de två presenterade alternativen.

Hur kontaktar jag kundservice?

Maila till kontakt@chailatte.se  Kundservice är öppen helgfria vardagar 08.00–18.00

Hur gör jag en retur?

  1. Lägg varorna i respektive originalförpackning.
  2. Paketera sändningen väl, gärna i ursprungspaketet.
  3. Klistra på retursedeln som följer med.
  4. Lämna in paketet hos närmsta DHL Service Point.
  5. Returavgiften är 59kr. 

Vi betalar tillbaka pengarna/korrigerar fakturan så fort vi har mottagit och hanterat returen. Vill du byta en produkt så lägger du en ny beställning på önskad produkt. 

Hur länge gäller öppet köp?

Vi har öppet köp i 14 dagar.

Vad kostar det att returnera?

Returavgiften är 59kr.   Viktig information:

Varor skall returneras nya, oanvända, och alla etiketter / labels skall fortfarande sitta kvar på plagget. Returer som är smutsiga eller skadade kan inte accepteras och kommer att skickas tillbaka till kunden. Skriv inte direkt på förpackningen och fäst inte retursedeln direkt på produkten förpackning. Vi godkänner ej returer som inte uppfyller dessa krav.

Hur gör jag ett byte?

Vi erbjuder inte byten eftersom vi inte kan garantera att artiklar finns i lager när din returförsändelse når oss. Du returnerar istället produkterna som du inte vill ha enligt ovan instruktion och lägger sedan en ny beställning på produkten som du vill ha istället.

Tillagd i varukorgen